Wakacyjny Agent rozwiewa wakacyjne dylematy! Masz inne pytania? Dzwoń lub pisz śmiało.

PYTANIA O REZYGNACJĘ/ODWOŁANIE

Muszę zrezygnować z wakacji. Czy poniosę jakieś koszty?

Zasady odstąpienia od umowy o udział w imprezie turystycznej określają przepisy art. 47 Ustawy o imprezach turystycznych oraz powiązanych usługach turystycznych. Wynika z nich, że organizator ma prawo obciążyć podróżującego kosztami rezygnacji, gdy rezerwacja została już opłacona i formalnie potwierdzona. Szczegółowe warunki rezygnacji i zasady naliczania opłaty z tego tytułu znajdziesz w umowie. Koszty te na ogół uzależnione są od czasu, jaki pozostał do wylotu, dlatego konieczność rezygnacji najlepiej zgłosić możliwie najszybciej. W takich sytuacjach staramy się znaleźć dla Klientów inny termin wyjazdu lub proponujemy poszukać na ich miejsce innych uczestników. Aby uniknąć nieprzewidzianych kosztów, warto wykupić opcjonalne ubezpieczenie od rezygnacji z podróży. Dokonałeś tylko wstępnej rezerwacji, która nie została jeszcze potwierdzona? Na tym etapie możesz zrezygnować bezpłatnie.

Czy moje wakacje mogą zostać odwołane?

Organizator odwołuje imprezę turystyczną z wyjątkowych, niezależnych od niego przyczyn, jak epidemia, zamieszki, strajki, katastrofy naturalne lub inne, potencjalnie groźne dla turystów wydarzenia w docelowym kraju. Takie sytuacje zdarzają się bardzo rzadko. Jeśli Twoja wycieczka zostanie odwołana, organizator zaproponuje Ci inną - w podobnej cenie i o podobnym charakterze. Jeśli chcesz, możesz zażądać zwrotu całej wpłaconej kwoty. Odwołanie imprezy turystycznej jest możliwe również w przypadku zbyt małej liczby uczestników. Dotyczy to jednak głównie wycieczek objazdowych.

PYTANIA O DOKUMENTY

Jadę na wakacje z dzieckiem, którego nie jestem prawnym opiekunem. Czy potrzebuję specjalnych dokumentów?

Często zdarza się, że dzieci jadą na zagraniczne wakacje z dziadkami lub z innymi bliskimi, którzy nie są ich opiekunami prawnymi. Przepisy polskiego prawa nie wymagają posiadania dodatkowych dokumentów. Jednak zgodnie z zaleceniami Straży Granicznej, przed wylotem warto zasięgnąć informacji o procedurach dotyczących podróżowania małoletnich w przedstawicielstwach dyplomatycznych państw, do których planuje się wyjazd. Ponadto zaleca się sporządzenie pisemnego upoważnienia do sprawowania opieki nad dzieckiem podczas wyjazdu i do podejmowania decyzji w sprawach leczenia – najlepiej z podpisami notarialnie poświadczonymi i tłumaczeniem urzędowo poświadczonym.

Czy muszę drukować dokumenty podróży?

Zalecamy wydrukowanie i zabranie ze sobą dokumentów podróży, ponieważ wybrane hotele i lotniska mogą nie obsługiwać ich elektronicznych wersji.

Kiedy otrzymam moje dokumenty podróży?

Dokumenty podróży przesyłamy na adres e-mail podany przy rezerwacji zwykle w dzień poprzedzający wylot – po potwierdzeniu godzin lotów i otrzymaniu kart pokładowych od organizatora. Z kilkudniowym wyprzedzeniem dostarczamy dokumenty dla wycieczek z dojazdem własnym lub autokarem. W przypadku podróży tanimi liniami lotniczymi (Ryanair, Wizzair), dokumenty otrzymasz nie wcześniej niż na 24 godziny przed planowanym wylotem.

PYTANIA O LOT

Czy mogę otrzymać miejsce z większą przestrzenią na nogi?

Miejsca z większą przestrzenią na nogi zlokalizowane są w środkowej części samolotu - przy wyjściach ewakuacyjnych, dlatego ich zajęcie wiąże się z koniecznością spełniania określonych kryteriów. Miejsce takie może otrzymać osoba w pełni sprawna fizycznie i psychicznie, mająca powyżej 12 lub 16 lat (w zależności od wymogów linii lotniczych), która w sytuacji zagrożenia będzie potrafiła samodzielnie otworzyć drzwi ewakuacyjne i zapewni skuteczną współpracę w zakresie ewakuacji. Ponadto podczas lotu bez polskiej obsługi wymagana jest znajomość języka angielskiego. Dla osób z ograniczeniami ruchowymi, które potrzebują więcej przestrzeni na nogi, przeznaczone są miejsca w pierwszym rzędzie.

Czeka mnie międzylądowanie. Co powinien wiedzieć?

Międzylądowanie techniczne zdarza się przy odległych połączeniach i służy uzupełnieniu paliwa w samolocie. Trwa ok. 45 minut. W tym czasie pasażerowie pozostają w samolocie, chociaż pilot może zarządzić opuszczenie pokładu. Istnieje również międzylądowanie związane z lotem łączonym, służące zabraniu pasażerów z innego miasta i opuszczeniu pokładu przez osoby powracające z wakacji. Trwa ok. godzinę. Pasażerowi podróżujący dalej pozostają w samolocie. Ponadto pilot może podjąć decyzję o międzylądowaniu w nagłych, nieprzewidzianych sytuacjach, np. przy bardzo trudnych warunkach pogodowych.

Czym różnią się loty czarterowe od rejsowych i typu „low cost”?

Lot czarterowy jest organizowany przez biuro podróży dla klientów, którzy wykupili wakacje w danej destynacji. Większość lotów czarterowych to loty bezpośrednie, bez międzylądowania. Loty rejsowe realizowane są regularnie na określonych trasach. Biuro podróży wykupuje dla swoich klientów miejsca w samolocie. Natomiast ,,low cost" oznacza przelot tanimi liniami lotniczymi (np. Ryanair, Wizzair). Ceny biletów dynamicznie się zmieniają, co wpływa na wahania cen wycieczek. W cenie biletu znajduje się jedynie bagaż podręczny. Za bagaż rejestrowy trzeba dopłacić.

Nie pasują mi nowe godziny wylotu. Czy mogę zrezygnować z podróży bez konsekwencji?

Niestety, nie. Do zmiany godzin lotów dochodzi z przyczyn niezależnych od organizatora, więc okoliczność ta nie stanowi podstawy do bezpłatnego anulowania umowy ani zmiany terminu rezerwacji wycieczki.

Czy godziny lotów mogą się zmienić?

Godziny wylotów i przylotów czasem się zmieniają – zarówno te widoczne w ofertach na naszej stronie, jak i w przesłanych dokumentach podróży. Godziny lotów zostają ostatecznie potwierdzone 24h wcześniej. Jeśli pierwotna godzina wylotu ulegnie zmianie, niezwłocznie Cię o tym poinformujemy. Natomiast dokładną godzinę powrotu z wakacji potwierdzi przedstawiciel organizatora w trakcie pobytu.

Nie zdążę przyjechać na lotnisko przed zamknięciem odprawy. Co robić?

Skontaktuj się z nami – postaramy się pomóc. Jednak odprawa realizowana jest niezależnie od nas i organizatora imprezy, więc w większości sytuacji nie mamy możliwości opóźnienia wylotu. Zalecamy zaplanować sobie dzień wyjazdu tak, by pojawić się na lotnisku tuż przed rozpoczęciem odprawy, a nie jej zamknięciem.

O której godzinie muszę zjawić się na lotnisku i odprawić?

Najczęściej odprawa rozpoczyna się na ok. 2 godziny i kończy na 45 minut przed planowanym wylotem. W przypadku lotów na dalekie odległości, czasy te wynoszą odpowiednio 3 godziny i 1 godzinę. Szczegółowe informacje o godzinach rozpoczęcia i zakończenia odprawy znajdziesz w umowie.

PYTANIA O BAGAŻ

Lecę na wakacje z rodziną lub partnerem. Czy możemy odprawić się razem i połączyć nasze limity bagażowe?

W przypadku większości oferowanych przelotów czarterowych jest to możliwe. Aby odprawić się razem z partnerem lub rodziną i połączyć limity bagażowe, podejdźcie do stanowiska odprawy i wspólnie nadajcie bagaże. Pamiętajcie jednak, że 1 szt. bagażu nie może ważyć więcej niż 32 kg! Podróżujecie liniami rejsowymi? Każdy z Was musi odprawić się i nadać bagaż indywidualnie.

Co się dzieje z moim bagażem podczas lotu z przesiadką?

Podczas przesiadki Twój bagaż zostanie przekazany przez obsługę z jednego samolotu do drugiego. Odbierzesz go dopiero na docelowym lotnisku. Bardzo rzadko zdarza się, że bagaż trzeba odebrać i odprawić drugi raz. W takim przypadku otrzymasz stosowną instrukcję podczas pierwszej odprawy.

Mój bagaż zaginął lub został uszkodzony. Co robić?

Jak najszybciej zgłoś problem w biurze rzeczy zaginionych na lotnisku. Na ogół nosi ono nazwę „Lost Luggage” lub „Lost & Found”. Otrzymasz dokument niezbędny do rozwiązania sprawy, w tym do dochodzenia roszczeń od linii lotniczych lub ubezpieczyciela. Zaginięcie bagażu koniecznie zgłoś przed opuszczeniem strefy zamkniętej. Nie zapomnij poinformować o zdarzeniu ubezpieczyciela lub agenta, u którego wykupiłeś polisę turystyczną.

Czy mój dodatkowo płatny bagaż może nie zostać zabrany?

Pracownik odpowiedzialny za check-in ma prawo odmówić przyjęcia sprzętu sportowego, nadbagażu oraz bagażu ponadgabarytowego z ważnych przyczyn, w szczególności ze względu na wyważenie samolotu lub brak miejsca w lukach bagażowych.

Kiedy muszę dopłacić do transferu lotnisko-hotel-lotnisko?

Dodatkowej opłacie za transfer lotnisko-hotel i hotel-lotnisko mogą podlegać: sprzęt sportowy, bagaż ponadgabarytowy oraz wózek inwalidzki. Ewentualna dopłata wynika z ograniczonej pojemności luku bagażowego autokaru realizującego usługę. Jeśli planujesz zabrać na wakacje sprzęt sportowy, bagaż ponadgabarytowy lub wózek inwalidzki, poinformuj nas o tym nie później niż 5 dni przed terminem wylotu. Sprawdzimy, czy będzie Cię obowiązywać dopłata, a jeżeli tak, to w jakiej wysokości.

Czy muszę płacić ekstra za przewóz sprzętu sportowego?

Tak. Przewóz sprzętu sportowego, niezależnie od rozmiaru i wagi, wiąże się z dodatkową opłatą (zwykle indywidualną wyceną). Pamiętaj, by zgłosić nam chęć zabrania sprzętu sportowego z co najmniej 3-dniowym wyprzedzeniem.

Czy mogę zabrać wózek inwalidzki?

Naturalnie. Wózki inwalidzkie przewożone są zawsze bezpłatnie. Jednak warto powiadomić nas o potrzebie zabrania wózka inwalidzkiego nie później niż kilka dni przed planowanym wylotem. Upewnimy się, czy również transfer lotnisko-hotel-lotnisko będzie bezpłatny.

Czy dziecku do 2. roku życia przysługuje bagaż podręczny lub rejestrowy?

Niestety nie, ale możesz śmiało zabrać na pokład dodatkową torbę z akcesoriami niemowlęcymi, ubrankami na zmianę itp. Szczegółowe wytyczne dotyczące takiego bagażu sprawdzisz na stronie internetowej danych linii lotniczych.

Czy mogę zabrać ze sobą wózek lub nosidełko dla dziecka?

Jasne! Wózek dla dziecka, które nie ukończyło 2 lat, przewieziesz bezpłatnie. W przypadku starszego dziecka, wózek wlicza się do przysługującego mu limitu bagażu rejestrowanego. Bezpłatnie przewieziesz także fotelik dziecięcy (nosidełko) – w ramach bagażu podręcznego lub rejestrowanego, w zależności od gabarytów.

Co mogę spakować do bagażu głównego?

Wszystko, co będzie Ci potrzebne podczas wymarzonych wakacji. Nie umieszczaj w bagażu rejestrowym jedynie gotówki i papierów wartościowych, biżuterii i kamieni szlachetnych, dzieł sztuki, sprzętu elektronicznego, przyrządów optycznych, leków, dokumentów, kluczy, szybko psującej się żywności, szklanych przedmiotów oraz rzeczy o znacznej wartości. Pamiętaj, by oznaczyć bagaż aktualnymi danymi teleadresowymi.

Co mogę spakować do bagażu podręcznego?

Wszystko, co nie jest zabronione przepisami prawa i regulaminem wybranych linii lotniczych. Zakazane w bagażu podręcznym są broń i imitacje broni oraz ostre przedmioty (np. nożyczki czy pilniki do paznokci). Możesz przewozić leki i kosmetyki, jednak wyłącznie w oryginalnych opakowaniach o poj. max. 100 ml/szt. i w ilości max. 1 litr/os. Wszystkie leki i kosmetyki umieść w transparentnej, zamykanej torebce. Pamiętaj, że przewóz leków zawierających insulinę i leków narkotycznych wymaga dopełnienia specjalnych formalności, w tym posiadania stosownego zaświadczenia lekarskiego.

Czy poza bagażem podręcznym mogę zabrać na pokład inne przedmioty?

Tak. Oprócz bagażu podręcznego do samolotu możesz bezpłatnie zabrać małą torebkę, okrycie wierzchnie, parasol, sprzęt ortopedyczny, urządzenia elektroniczne oraz jedzenie dla niemowląt w ilości adekwatnej do długości lotu.

Czy bagaż rejestrowany jest wliczony w cenę biletu?

To zależy od oferty, a w szczególności od linii lotniczych. W przypadku podróżowania tanimi liniami rejsowymi bez dopłaty zwykle możesz zabrać tylko bagaż podręczny. Za bagaż rejestrowany zapłacisz ekstra. Oczywiście bagaż główny możesz dokupić podczas rezerwowania wycieczki. Wszelkich formalności dokonasz u nas, unikając niepotrzebnego stresu i wysokich opłat na lotnisku.

Jak duży i ciężki bagaż mogę zabrać?

Każda linia lotnicza ustala własne limity dotyczące wymiarów i wagi zarówno bagażu rejestrowanego (głównego), jak i podręcznego. Szczegółowe wytyczne sprawdzisz na stronie internetowej linii lotniczych, z którymi udajesz się w podróż. Znajdują się one także w Twoich dokumentach podróży. Standardowo na pokład samolotu możesz zabrać jeden niewielki bagaż, np. plecak lub torbę, o wadze do 10 kg i wymiarach maksymalnych 55x40x20 cm. Bagaż podręczny powinien mieścić się pod siedzeniem lub w luku nad fotelem. Natomiast bagaż rejestrowany standardowo może ważyć do 20 kg i mieć wymiary maksymalne 81x119x119 cm. Ewentualny nadbagaż oraz bagaż ponadgabarytowy podlegają dopłacie według cennika przewoźnika.

PYTANIA O POBYT

Czy podczas pobytu czekają mnie jakieś dodatkowe opłaty?

W cenę Twoich wakacji nie są wliczone ewentualne opłaty klimatyczne i noclegowe. To podatki obowiązujące w niektórych destynacjach. Opłaty te zależą od kategorii obiektu i są pobierane podczas zameldowania. Dodatkowe opłaty mogą ponadto wynikać z realizacji programu wycieczek objazdowych (noclegi, bilety wstępu, wyżywienie) oraz z korzystania z płatnych atrakcji i udogodnień podczas pobytu. Aby uniknąć kosztownych niespodzianek, należy dokładnie zapoznać się z opisem wybranej oferty.

Tureckie

perełki 

Wymarzone wakacje w zasięgu ręki
SPRAWDŹ TERAZ